تبلت برای کودکان

سه شنبه 07 بهمن 13:46

بعضی از بچه هایی که ۲ تا ۱۰ سال دارند، مبر این باورند که تکنولوژی، توانایی تحصیلی بچه ها رازیاد میکند. در حالی که ۱۲ تا ۱۵ درصد آن ها بر این باورند که تکنولوژی یا نابود کننده است یا یک سرگرمی، هیچ اثر مثبتی ندارد. اگر شما تبلتی در اختیار بچه هایتان قرار دهید، آن ها نیز مثل شما از آن لذت می برند. اگر می خواهید تبلتی شخصی برای کودکتان بخرید، گزینه ای که از نظر آموزشی و سرگرمی مناسب آن ها باشد انتخاب کنید.


تبلت برای کودکان

تبلت برای كوچكترها
دو تن از اساتید دانشگاه نیو هامشیر، با مطالعه ی نوشتن و نقاشی كردن كودكان، دریافتند كه آن ها قادرند به آسانی با تبلت كار كنند. به گفته ی آنان، اگرچه تبلت نمی تواند جایگزین وسایل سنتی مانند ماژیك ها و مداد شمعی ها شود، اما استفاده از آن سبب افزایش انگیزه ی یادگیری كودكان می شود. همچنین ترویج تكنولوژی بین كودكان سبب می شود آنان در فرآیند یادگیری فعالیت بیشتری داشته باشند و از تخیلات خود به خوبی بهره برند.

: تفاوت های سخت افزاری
روش استفاده از تبلت های معمولی، با تبلت های اسباب بازی مخصوص كودكان متفاوت است. تبلت های كودكانه معمولا صفحه ی نمایش ۳٫۳ در ۵ اینچی دارند كه به پای رزولیشن آی پد نمی رسند و باید به جای لمس آرام آن، با استفاده از یك قلم، فشار زیادی به آن ها وارد كرد. مدل هایی كه قلم دارند، از استحكام بالایی برخوردارند و برای راهنمایی كودكان در تنظیمات و نرم افزار ها، بیشتر از آواتار های كارتونی استفاده می كنند. اما كودكانی كه به راحتی می توانند از تبلت های معمولی استفاده كنند، هنگام رو به رو شدن با این گجت های كودكانه، سر در گم می شوند.
عمر باتری تبلت های كودكانه زیاد است. اما شما می توانید از تعداد اپلیكیشن های محدودی استفاده كنید. به دلیل تاثیر بازار روی نرم افزار های تبلت، بهترین دستگاه آن است كه بیشترین پشتیبانی را از سوی كارخانه ی سازنده دریافت كند.

۳-<یادگیری و سرگرمی
هنگامی كه تبلت های مخصوص كودكان خود را به منظور نصب نرم افزار، به رایانه یا وب سایت سازنده ی آن متصل می كنید، با توجه به برند و مدل آن، كتاب داستان ها، بازی ها، نرم افزار های مدیاپلیر، نقاشی و رنگ آمیزی، و حتی موزیك ویدئو های فراوانی در دسترس شما قرار می گیرند. این امكانات می تواند در مهارت خواندن، دایره ی لغت و حل مسئله ی ریاضی به كودكان شما كمك كند و امكان یادگیری به وسیله ی بازی های آموزشی جذاب را برای آنان فراهم سازد. با گذر زمان، وقتی كودكان شما رشد كنند، به محتوای این تبلت ها تسلط خواهند یافت، و عموما بعد از ۹ سالگی استفاده از تبلت های كودكانه، برایشان آسان و كم فایده خواهد بود.
در مقابل، به دلیل رقابت در فروش تبلت های معمولی، نرم افزارهای آموزشی بسیاری برای آن ها وجود دارد. بنابراین هنگامی كه مدارس تبلت ها را وارد سیستم آموزشی خود می كنند، به جای استفاده از تبلت های كودكانه، از آی پد ها، دستگاه های اندروید و كتاب خوان های كیندل استفاده می كنند. درمقطع ابتدایی در كالیفرنیا، دانش آموزانی كه دوره ی استفاده از نرم افزار های آی پد در جبر را گذرانده اند، ۳۰٫۵ درصد بیشتر از آن هایی كه با كتاب های سنتی آموزش دیده اند، نمره گرفته اند و در حل تمرین هایشان موفق تر بوده اند. همچنین، آن هایی كه در كلاس هنر از تبلت استفاده می كنند ۱۱ درصد، بیشتر نمره می گیرند.
هنگامی كه معلم زبان انگلیسی در اوهایو، برای افزایش مهارت های خواندن و استفاده از زبان، به دانش آموزان دبیرستانی اجازه داد كه از آی پد استفاده كنند، مشاهده كرد كه نمره ی آن ها بیشتر از دانش آموزانی است كه با تبلت درس نمی خوانند. مدارس به منظور، تمرین خواندن، نقاشی ، قدرت بیان و هر چیزی كه تصور كنید، می توانند از تبلت استفاده كنند.

<استفاده از مانیتورینگ
وسایل الكترونیكی در طول روز، ساعات زیاد زندگی انسان را صرف خود می كنند. اما با توجه به اینكه كودكان باید حداقل روزی یك ساعت فعالیت فیزیكی داشته باشند، باید قوانینی ایجاد كنید كه ساعات استفاده از تبلت برای كودكان را معین كنند.
برخی والدین با وجود اینكه كودكانشان از تبلت برای انجام تكالیف درسیشان استفاده می كنند، از این كه آنان تمام زمان تفریحشان را با تبلت بگذرانند ناراحت می شوند. مدت زمانی كه كودكان مجازند با تبلتشان سرگرم شوند به سن آن ها بستگی دارد. برای كودكان ۴ تا ۵ سال، نیم ساعت، ۶ تا ۷ سال، یك ساعت و بزرگترها ۲ ساعت بازی با تبلت، مناسب است. والدین باید در استفاده از تبلت با فرزندانشان شریك باشند، تا هم آنان را تحت نظر داشته باشند و هم جزئی از محیط آموزشی باشند. محققان معتقدند كه قرار دادن كودكان پیش دبستانی در موقعیت یك تجربه ی واقعی، به جای محدود كردن آن ها به تكنولوژی دیجیتال، آنان را به اكتشاف و تقویت حواسشان تشویق می كند.

 


مهدكودك     مربی مهد     نقش مهدكودك در تربیت     تبلت برای بچه ها                                                
chapta